İyi Yaşa

Vücuda Giren Su ile Vücuttan Kaybedilen Suyun Dengelenmesi

Neden günde 1,5 Litre su?  Küçük bir hesaplama ile cevabı bulacaksınız!

Ortalama olarak,  su yetişkin bir insan vücudu ağırlığının %60’ını temsil eder ve hayati organ fonksiyonları için önem taşır. Her gün vücudumuz solunum, terleme, idrar ve dışkı yolu ile 2,5 litre su kaybeder! Vücudumuzun gerektiği gibi çalışmasını ve su dengesini** sağlamak için, kaybedilen bu su miktarını dışarıdan 2,5 litre* su alarak telafi etmeliyiz.

İnsanlar su dengesini** sağlamak için günde yaklaşık olarak 8 bardak su içmelidir.  Yeterli miktarda su alımı sağlıklı bir yaşam tarzını getirir!

Yetersiz Su Alımının Sonuçları

Vücuttan kaybedilen su oranı dışarıdan yeterli miktarda su alınarak telafi edilmezse,  su kaybı belirtileri ortaya çıkabilir:

•   Susama hissi

•   İdrar oranında azalış

•   Koyu renkli idrar

•   Açıklanamayan yorgunluk 

•   Baş ağrıları

•   Ağızda kuruluk

•   Baş dönmeleri

•   Zihinsel Farkındalıkta Düşüş

Bazı durumlarda daha fazla su tüketmelisiniz:

•   Fiziksel aktivite 

•   Sıcaklık

Yeterli su alımı konusunda daha fazla bilgiye ulaşmak için, sol tarafta listelenen bilgilendirici maddelere başvurabilirsiniz.

* Ilıman iklimde yaşayan ve sedanter hayat süren sağlıklı bir yetişkin için 1 bardak=20cl
** Jéquier E and Constant F. Water as an essential nutrient: the physiological basis of hydration. EJCN 2010; 64: 115-123.